|
|

صندوق سرمایه گذاری فیروزه (ثبت شده) به تمام کدهای بورسی که امروز ثبت نام خودشون رو تکمیل کنند مقداری واحد صندوق ساحل پاداش میده !
کافیه وارد لینک زیر بشید , شماره موبایل و شماره ملیتون رو ثبت کنید , بقیه اطلاعاتتون رو خود صندوق از طریق سجام داره
مقدار پاداش محدوده و به دوستانی که زودتر وارد بشن تعلق میگیره
بعد ثبت نام , روی گزینه فعال سازی بالا صفحه بزنید تا پول بیاد تو حسابتون
کمتر از ۳ دقیقه وقت میبره !
لینک پاداش 👇👇👇
https://app.firouzeh.com
تاریخ : سه شنبه 21 دی 1395 |
نظرات (3)
بازدید : 902
|
|
خودرویی که خیلی وقت پیش رقیب "پیکان" بود + عکس
تسنيم : ژیان خودروی فرانسوی کوچک و ارزان قیمتی بود که تولید آن از اواخر دهه ۱۳۴۰ در ایران آغاز شد
سیتروئن ژیان توسط فرانسویها و در جریان رقابت با فولکس واگن آلمان ساخته شد. تولید ژیان در اروپا از دهه 30 میلادی آغاز و تولید مدلهای ارتقاء یافته آن سرانجام در سال 1999 میلادی متوقف شد
ژیان خودروی کوچکی بود که متناسب با ترددهای درون شهری و برای تامین نیاز یک خانواده کم جمعیت با حداقل قیمت و هزینه نگهداری طراحی شده بود. محبوبیت زیاد این خودرو به دلیل قیمت ارزان و مصرف بسیار کم بنزین آن بود
تولید این خودرو در ایران از اواخر دهه 1340 در شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) آغاز شد. ژیان برای سالها در یک مدل و به صورت سواری هاچبک تولید میشد اما پس از سال 1353 بر تنوع مدل ژیانهای تولیدی افزوده شده و مدل وانت این خودرو با نام "ژیان مهاری" و "ژیان پیکاپ" (وانت اتاق دار) تولید شد
این خودرو به نوعی رقیب "پیکان" تولیدی در شرکت ایران خودرو بود. البته ژیان کوچکتر از پیکان بوده و به دلیل حجم موتور پایینتر، قیمت کمتری نیز نسبت به پیکان داشت. در اوایل تولید این خودروها در ایران، پیکان به قیمت حدود 17 هزار تومان و ژیان به قیمت حدود 12 هزار تومان به فروش میرسید

پایین بودن حجم (قدرت) موتور ژیان موجب شده بود که این خودرو از توان لازم برای حرکت در خیابانهای سربالایی برخوردار نباشد به همین دلیل خانوادههایی که از وضع مالی مناسبتری برخوردار بودند پیکان را به ژیان ترجیح میدانند به ویژه آنکه ژیان چندان مناسب تردد در جادههای بین شهری نبود
البته یکی از ویژگیهای مثبت ژیان، سیستم تعلیق منحصر به فرد این خودرو در مقایسه با تکنولوژی روز آن زمان بود. سیستم تعلیق این خودرو بصورت دو استوانه است که در زیر خودرو قرار دارد. درواقع این دو استوانه حکم نوعی کمک فنر را داشت که در طول خودرو قرار گرفته و هر کدام از استوانهها به یکی از چرخها متصل میشود
بخاطر استفاده از همین سیستم تعلیق، سواری ژیان در موانع و دست اندازها تا حد زیادی نرم و راحت بود و از تکانههای شدید خودرو در جادههای ناهموار خبری نبود. ویژگی منحصر به فردی که البته در پیکان تولیدی آن زمان وجود نداشت
با وجود مزایای ژیان تولید این خودرو پس از سال 1357 به تدریج متوقف شد بهگونهای که شرکت سایپا رنو 5 را که به نوعی تغییر شکل یافته ژیان بود جایگزین این خودرو کرد. پس از آن نیز پراید جایگزین رنو 5 شد
گفته میشود که در آن زمان مجموعا 5 میلیون دستگاه از مدلهای مختلف ژیان در جهان تولید شده است
امتیاز : |
|
نتیجه : 5 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 10 |
|
برچسب ها :
خودرویی که خیلی وقت پیش رقیب "پیکان" بود + عکس , پیکان , رنو , ژیان , خودرو , خودروی قدیمی , ماشین ,
تاریخ : جمعه 08 شهریور 1392 |
نظرات (0)
بازدید : 733
|
|
تاریخ : جمعه 17 شهریور 1391 |
نظرات (0)
بازدید : 874
|
|
تاریخ : جمعه 17 شهریور 1391 |
نظرات (0)
بازدید : 941
|
|
تاریخ : جمعه 10 شهریور 1391 |
نظرات (0)
بازدید : 1231
|
|
سلام اینم چند تا عکس از موتور های کراس.نظر یادتون نره.برای مشاهده بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید.

امتیاز : |
|
نتیجه : 3 امتیاز توسط 3 نفر مجموع امتیاز : 10 |
|
برچسب ها :
موتورکراس , رزبلاگ , ROZFA , اینترنت , موتورسیکلت , موتور ,
تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1391 |
نظرات (5)
بازدید : 1236
|
|
|
|
فروشگاه اینترنتی
|